Z pohádky do pohádky


Z pohádky do pohádky

Místo konání: Seifertova 6, 586 01 Jihlava
Organizátor: MŠ U Skřítků Jihlava
Datum akce: 05.06.2024

V MŠ U SKŘÍTKŮ, SEIFERTOVA 6 JIHLAVA

14. týden ČTENÍ DĚTEM proběhl ve všech třídách naší MŠ

Třídy Rarášci a Permoníci – děti 5 – 7 leté

ČTENÁŘSKÁ DÍLNA – Daisy Mrázková

Děti ze třídy Permoníků a Rarášků se sešly, aby si spolu přiblížily několik dětských knihy od autorky a ilustrátorky Daisy Mrázkové. Nejdříve se děti společně seznámily s vybranými knihami, zkoušely vymyslet názvy jednotlivých knihy podle přebalů a více se věnovaly ilustracím z knihy „Co by se stalo, kdyby…“. Nejprve si zkusily rozebrat jednu ilustraci společně. Pak se děti rozdělily do třech skupin a vylosovaly si jednu ilustraci. Děti pozorovaly a pojmenovávaly co vidí, následně vymýšlely, jaká otázka "Co by se stalo, kdyby…“, se k dané ilustraci nejvíce hodí. Pokládáním originálních otázek k dané ilustraci děti rozvíjely svoji fantazii a předvídaly různé dějové situace. Nakonec získané zkušenosti společně reflektovaly, sdílely své nápady s ostatními a zahrály pohybovou hru „Kam letí to letadlo?“

 

 

 

Třída Trpaslíci – děti 3 - 5 leté   

     Děti se ve  14. týdnu čtení seznámily s knihou Petra Horáčka „Papuchalk Petr“, učily se pracovat s ilustrací, pokoušely se podle malé části dokreslovat příběh. Povídaly si a diskutovaly nad pojmem přátelství „Kdo je přítel?, Jak ho poznám? Jaké je být sám?“ Knihu také ilustrovaly společnými silami pomocí dekoračních materiálů a látek na koberci. Děti nejen procvičovaly jednotlivé čtenářské strategie, ale také hlas, dech a motoriku mluvidel, které se čtením úzce souvisí. Hrály hru „Papouškovaná“, opakovaly zvuky a rytmus slov, zdobily papouška peřím pomocí dechu a cvičily „Velrybí řeč“ pomocí nakreslených obrazových materiálů.  Na závěr si děti vyrobily svého papouška Petra, který pak vyprávěl o svém kamarádovi v komunitním kruhu.

 

    Třída Hastrmánci – děti 3 - 5 leté

    V  Týdnu čtení nás provázela pohádka „O zlaté rybce“, děti se seznamovaly s podmořskými živočichy, ochutnávaly sladkou a slanou vodu, procvičovaly kooperaci s padákem. Věnovaly se smyslovému vnímání, poslouchaly zvuky bouřky, deště a moře zkoušely rytmizovat na tělo postupný příchod deště a bouřky a její ustávání.

Upevňovaly konstrukční dovednosti a práci ve skupině při stavění domů a paláce podle textu pohádky.  Děti se naučily nové pojmy necky a palác, vyjadřovaly zlaté rybičce své přání a dechovým cvičením ´pouštěly´ rybku do moře.

Při odpočinku byla dětem předčítána knížka Vodník Mokřálek a zlatá šupinka, která byla motivací k třídnímu výletu k rybníku. Děti tvořily plachtu na lodičku z kúry, kterou společně pouštěly po vodě pro vodníka Mokřálka a plnily úkoly při hledání pokladu. Hrály obměny pohybové hry na Rybičky a rybáře a pozorovaly v přírodě život u vody. Své zážitky nakreslily.

 

 

 

 

 

Fotogalerie