Kluk z kostek
autor: Keith Stuart
rok vydání: 2017
nakladatelství: PLUS
pro autistické děti a jejich rodiče

Recenze Marie Gerdové, předsedkyně sdružení ADAM - autistické děti a my, z.s.

Příběh Sama mě velmi mile překvapil svým realistickým vyprávěním. V několika situacích jsem poznavala svého syna. Díky této knížce jsem lépe porozumněla tomu, jak můj autistický syn vníma minecraft. Tato hra je pro děti spojovacím mostem s reálným světem, kde mohou najít cestu nejen ke svým vrstevníkům. Věřím, že tato kniha může být skvělým průvodcem pro otce autistických děti. V knížce otec popisuje své pocity, jak bylo pro něho velmi stresující hlídat svého autistického syna a raději zůstaval déle v práci, což mělo za důsledek rozvrácení manželského vztahu. Troufám si říct, že v mnoha rodinách, kde je autistické dítě, řeší rodiče podobné situace. Stejně jako rodiče v Anglii, tak i rodiče v Čechách řeší problémy ve školství, kdy tyto děti maji velký problém zapojit se do školniho kolektivu a s akceptací školního řádu. Tato kniha byla pro mně přínosem a povzbuzením, že v těchto situacích nejsme jako rodiče sami.

Recenze Silvie Švecové - maminky autistického dítěte

Příběh rodiny, která se ocitá nad propastí z důvodu péče o syna Sama, který má Aspergerův syndrom. Tatínek, aby nemusel trávit čas s "problémovým" synem, více pracuje a vše nechává na mamince. Ta se rozhodne pro nejlepší řešení pro tuto rodinu: prozatimní rozchod s tatínkem a určení přesného času, který bude on trávit se Samem. Tatínek ale přijde o práci, a tím získává více času svého syna poznat. K poznání Samova světa mu velmi pomůže hra Minecraft, díky které si najdou oba cestu k sobě . Celý příběh se prolíná nejen nástrahami a problémy okolo Sama, ale i "problémy" z tatínkova dětství. Příběh je psaný lehkou a dobře čtivou formou a závěr, přestože dávat tušit, jaký bude, přinese překvapivou zápletku.  Úplně stejnou, jakou můžeme od svých dětí s Aspergerovým syndromem očekávat. Kniha mne velmi nadchla, uklidnila mne poznáním, že "tyto" děti, přestože jsou "jiné", jsou vnímavé a velmi milující, i když to nedávají znát. Knihu Kluk z kostek mohu jen doporučit, a to nejen rodinám s dětmi s PAS a lidem, kteří s dětmi pracují, ale úplně všem, kteří rádi čtou příběhy ze života.