Nové povídání o pejskovi a kočičce

Nové povídání o pejskovi a kočičce
autor: Vlastimil Peška
rok vydání: 2016
nakladatelství: Paseka
pro děti od: 5 let

Oficiální anotace: Pejsek a kočička si přáli, aby se na ně nezapomnělo. Aby s nimi i nová generace čtenářů zažila, jak jdou do kina, učí se tančit, chystají se slavit Vánoce a Velikonoce, jsou nemocní, sportují a závodí, věčně se hádají se sousedem zajícem. Zkrátka zažívají běžné příhody blízké všem dětem. Oslovili proto povolané tvůrce, kteří už třicet let hrají jejich dobrodružství před vyprodaným sálem brněnského Divadla Radost. V jejich poctě Čapkovu originálu se tak pejsek a kočička ocitají v současném světě a nacházejí nové kamarády. Nechybí ani nevtíravé poučení, jak se správně zachovat nebo jak uvažovat ekologicky. Nové povídání vás jistě přesvědčí, že oblíbení hrdinové nezestárli ani po bezmála devadesáti letech od svého vzniku.

Recenze maminky "Bichličky":  Taky patříte mezi fanoušky pejska a kočičky? Máte je přečtené i pozpátku a mrzí vás, že je příběhů tak málo? Pak můžete zajásat, protože pan Vlastimil Peška se pustil do sepisování dalších povídek o dvou roztomilých chlupáčích a skutečně to stojí za to. Pejsek a kočička jsou prostě nesmrtelní - a důkazem je tato velice povedená kniha. Autor vytvořil důstojné, uvěřitelné a velmi milé pokračování, které se jistě zalíbí nejen vašim dětem, ale i vám osobně.Nové příběhy jsou zasazeny do současné doby, a tak jsou blízké dnešním dětem - můžeme se zde dozvědět o tom, jak si pejsek a kočička chtějí pořídit myčku na nádobí, jak je užitečné třídit odpad anebo o nutnosti dodržování pitného režimu. Po všech stránkách je knížka velmi pozitivní. Navíc i z výchovného hlediska (který by měl být při hledání a výběru knihy být jeden z důležitých aspektů pro malé čtenáře) se mi kniha moc líbila. Pejsek se tu ukáže jako pravý gentleman a i odvěký šibal zajíc má své kladné stránky.
Délka kapitol se hodí spíš pro pokročilejší čtenáře-posluchače (doporučovala bych 5 a více let). Zvolený jazyk, ale vše vykompenzuje a děj plynule a příjemně plyne jedna báseň. Vše navíc doplňují krásné minimalistické ilustrace (tak jak je měl i sám pan Čapek v originální předloze) Jaroslava Milfajta. Za mě i za Johanku si tedy troufám udělit knížce plný počet hvězd a budu doufat, že podobných knih se bude objevovat čím dál tím víc.

Johančina recenze:

Johanka opět zasahuje slovem i obrazem :)